Werkbak

Alle Atlaskranen zijn uitgerust met een werkbak (nu ook twee met tramwielen). Dit is ideaal om aan de bovenleiding te werken. Vooral door de enorme reikwijdte en wendbaarheid.

Verenbeuker

De verenbeuker is door Van Oosterwijk Rail ontwikkeld en maakt de veren van de rails los. De verenbeuker zorgt ervoor dat de veren niet ver van de spoorstaven vallen. Hiermee is ook een stuk veiligheid gewaarborgd.

Uitschuifbare blokkenklem

Van Oosterwijk Rail heeft twee soorten blokkenklemmen: voor Nederlandse en Belgische blokken. Hiermee kunnen betonblokken precies op maat in de lunet gelegd worden. Het grote voordeel is dat we de blokken op verschillende maten kunnen leggen, van 60 tot 75 cm. Deze mogelijkheid is uitermate geschikt voor goederenopstelsporen.

Tramwielen

Vier van onze spoorkranen kunnen omgebouwd worden voor werkzaamheden aan trambanen. De spoorwielen worden dan vervangen door tramwielen. Hierdoor kunnen we veilig over de trambaan door de wissels rijden zonder dat er puntstukken beschadigen.

Sorteergrijper

De sorteergrijper is multifunctioneel. Je kunt ermee graven en de grijper gebruiken als klem om oude spoorstaven en oude houten mee op te ruimen. Ook kunnen met de sorteergrijper dubbelliggers worden vervangen. Tevens is de grijper ideaal voor de vervanging van wisselhouten/blokken. Hiermee wordt veel tijd gewonnen. Met de sorteergrijper hoeft er niet omgebouwd te […]

Sloophamer

Met de sloophamer kunnen we grote blokken beton slopen en deze daarna met een puinbak verwijderen. Bijvoorbeeld oude blokken van de bovenleiding.

Platte lorriewagen

Van Oosterwijk Rail heeft zes platte lorriewagens. Deze zijn gemakkelijk voor het vervoer van diverse materialen, zoals bielzen, pallets, haspels, kabelkokers en bovenleidingportalen.

Overdrukcabine

Sinds 2015 hebben we machines met een overdrukcabine. Deze machines kunnen ook in tunnels ingezet worden (i.v.m. de hoge roetuitstoot) en bij werkzaamheden in vervuilde grond. De overdrukcabine zorgt ervoor dat de machinist in de cabine met schone lucht zit. De overdruk in de afgesloten cabine zorgt er namelijk voor dat ongewenste en ongezonde stoffen […]

Meterlorrie

Deze meterlorrie is speciaal ontwikkeld voor de trambanen in België en is gemaakt om op smallere sporen van één meter te kunnen rijden met de kraan.

Mdv-bak

Voluit heet dit hulpstuk de ‘mechanische dwarsliggers vernieuwingsbak’. De rails blijft liggen en toch kunnen de dwarsliggers op eenvoudige wijze worden vernieuwd.